Nu har julen kommit till Mölltorps handelsträdgård!!

Här har jag gjort lite advenstplanteringar till våra exponeringsmiljöer.
 
 
I denna plantering har jag använt;
  • cyklamen - Cyclamen persicum
  • taklök - sempervivum tectorum
 
 
Här har jag dekorerat en ;
  • fredskalla -Spathiphyllum wallisii
 
Den lilla planteringen innehåller;
  • höstglöd - Calanchoe
  • hjärtan på tråd - Ceropegia Wodii
Den större innehåller; 
  • cyklamen - Cyclamen persicum
  • murgröna - Hedera helix
Det tog mycket längre tid att göra nästan total omskyltning av butiken än vad jag trodde, så för mig återstår att göra dubbletter (ev 3 av varje, om de får plats) på mina planteringar nästa vecka. Då blir det riktigt maffigt.
 
Här kommer ett gäng blider på vår julexponering, Den "röda" och "vit/grå" är jag skyldig till!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0