Middagsbjudning

Vi bjöd hem några kompisar på middag förra helgen och då var jag ju tvungen att testa mina färdigheter i bordsdekorationer igen.
 
 
Pratade med Ulrika och fick lite tips som jag ville testa. Jag valde en ganska vid och inte så djup skål. Klädde skålen med dubbla lager cellofan planterade murgrönan runt jorden tejpade jag upp översta cellofanlagret. På det undre lagret och runt den planterade murgrönan lade jag blöt oasis till snittblommorna, bortsett från gerberan så sitter i ett plaströr mitt i murgrönan. Till att dölja oasisen använde jag färgade eklöv och ruskus. De istuckna snittblommorna följer skålens form, svag radiell stickteknik. (Den ser likadan ut på andra sidan) Riktigt fin höstdekoration!
 
Blommor;
  • krysantemum - Chrysanthemum x morifolium
  • gerbera - Gerbera x cantabrigiensis
  • murgröna - hedera helix
  • ruskus - ?
Fick påbackning att inte oasisen var riktigt täckt men det fixade jag lätt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0