Bukettövning

 
En bukett i härliga färger. Rundbunden i spiralteknik. Jag blev nöjd med både färg och form.
 
Blommor;
  • rosor - Rosa
  • alströmeria - Alstroemeria
 
Här har jag gjort en "Kärleksbukett". Testade att använda brudslöja som mellanstick, tyckte det funkade jättebra. Den är ju lite spretig till växtsättet så den hölls bra på plats längre ner i buketten, ovanifrån fick buketten ett spännande djup (fick ingen bra bild på det).Rundbunden spiralteknik även här.
 
Blommor;
  • rosor - Rosa
  • brudslöja - Gypsophila paniculata
 
Här har vi en av mina nya favoriter, hittade modellen på google och var bara tvungen att testa. Jag har stuckit en kraftig dekorationstråd i orange färg strax under blomman, trots det så håller blommorna riktigt bra. Här ser man spiraltekniken tydligt.
 
Blommor;
  • snittnejlikor - Dianthus Caryophyllus gruppen
 
 
Prövade brudbukettsmodellen igen. Denna gången var det färre olika blommor, det blir bättre så. Som mellanstick hade jag en hortensia och stack i. Den runda formen,bindställena och inte så stora nivåskillnader på blommorna ja det mesta var bättre. Övning ger färdighet!!
 
Blommor;
  • rosor - Rosa
  • alströmeria - Alsroemeria
  • hortensia - Hydrangea macrophylla
 
 
Fick även till en nivåbukett, jag tycker det är riktigt svårt att få dom bra. Den här känner jag mig ganska nöjd med men det kommer nog ta tid innan jag känner mig bekväm med denna typen av buketter, mycket träning får det bli!! Denna bilden visar tom snittytorna som är riktigt bra. Spiralteknik även här.
 
Blommor;
  • trumpetlilja - Liliumlongiflorum
  • gerbera - Gerbera x cantabrigiensis
  • krysantemum - Chrysanthemum x morifolium
  • salall - Gaultheria shallon
  • bloddracena - Cordyline fruticosa
Emelies omdömme var i stort sett att det går framåt, övning ger färdighet. Jag kommer att jobba hårt för att bli så bra som möjligt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0