Adventsmys - visning!!!!!

Torsdagen den 14 november hade vi visning på julens trender vad det gäller blommor och dekorationer därtill. Det bjöds på glögg, pepparkaka och julchoklad (som finns i butiken). Jag gjorde en jättefin julbukett, Ulrika och Emelie gjorde lite olika planteringar, sittdekorationer och adventsstakar. Samtidigt berättade de om material och vilka tekniker de använde. Jag gjorde min bukett klar innan jag förklarade hur jag hade gjort och vad jag användt för blommor. Lite för nervös och koncentrerad för att klara det samtidigt men det var riktigt nyttigt att göra inför publik. På första visningen kom ca 60 personer och den andra ca 50. Efter resp. visning lottade vi ut det som vi gjort!!
 
 
 
 
Emelie gör en adventsstake av en filtklädd halmkrans, fyra ljushållare och lite dekoration.
 
 
 
 
Jag börjar med att tråda gerberan.
 
 
 
 
Har även trådat och floratejpat julkulor som jag använder i buketten.
 
 
 
Ulrika visar ett tips så att inte amaryllisstjälken fläker upp sig, hon lindade några varv med myrtentråd längst ner på stjälken.
 
 
Nu kan man börja ana bukettens form.
 
 
Jag använde mig av en del mellanstick, ruskus.
 
 
Om man vill ha ett blockljus i en plantering packar man jorden hårt där ljuset ska stå, värmer några kraftiga trådar så går det lättare att föra i dom i botten på ljuset sen ställer man det på plats.
 
 
Så här fantastisk blev min bukett, fick t o m applåder för mitt arbete!!!!! Emelie och Ulrika hade bara positivt att säga om den.
 
Blommor;
  • rosor - Rosa
  • snittnejlikor - Dianthus
  • skimmia
  • gerbera - Gerbera x cantabrigiensis
  • ruskus
  • granris - Nobilis
  • Julkulor förstås!!
Tekniken är rundbunden i spiralteknik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0