Vårig kistdekoration

För andra gången fick jag det stora förtroendet att göra en kistdekoration! Färgerna skulle vara gult och vitt, det blev tulpaner, ranunkler, forsythia och sen skulle det varit anemoner men leverantören fick inte tag i den rätta färgen så det blev julrosor istället.
Jag använde den stora hållaren med handtag, började med grön botten och fortsatte med forsythian. Det längsta blommaterialet trådade och gaffelskaftade jag för att vara säker på att det satt ordentligt. Sticktekniken är radial och stilarten dekorativ. Binderiet har en luftig/öppen formverkan Färgverkan är varm och texturen mjuk. Jag tycker att det blev en riktigt vårig dekoration
 
Resultatet!!
 
 
 
 
 
 
Blommor;
  • forsythia - Forsythia x intermedia
  • tulpan - Tulipa gesneriana
  • ranunkler - Ranunculus asiaticus
  • julros - Helleborus niger
  • cypress - Chameacyparis lawsoniana
  • ruskus - Golan ruscus
  • läderblad - Rumhora adiantiformis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0