Björkhjärta

 
Efter en hel massa olika buketter och bedömningar på dessa fick vi göra en helt ny typ av bukett. Den kallas redesbukett. Vi fixade ihop lite björkris som vi formade till hjärtan. Så gött och få sitta ute i solen och göra detta.
 
 
 
Sådär då va det fyllt med blommor, fortfarande i spiralteknik. Jag gjorde ett typ handtag av fyra ståltrådar som floratejpades var för sig sen tejpades de ihop halvvägs. De fyra fria trådarna fästes i hjärtats ytterkant på undersidan och den ihoptejpade delen utgör handtaget, mittpunkten i spiraltekniken. blommorna är germini, nejlikor (Dianthus), poppel, nypon, brudslöja, (Fypsophila paniculata) och fjädersparris (Asparagus plumosus).
De blev nog lite mycket blommor...hmmm.
 
 
Gör om och gör rätt.......detta blev mycket bättre om jag får säga det själv!!
Nu har jag minskat och tagit bort en del, här har vi blåbärsris, germini, krysantemum (Chrysanthemum x morifolium), brudslöja (Gypsophila paniculata) och fjädersparris (Asparagus plumosus). Till dekoration valde jag orange bast och pärlnål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0