Glameliros

 
Glameliros är en sydd eller limmad ros, vi valde att limma. Jag har trådat mittrosen med tre trådar för att stärka upp den ordentligt.
 
 
Floratejpade trådningen sen fyllde jag ut stjälken med papper och floratejpade ytterligare en gång. Dekorerade med turkos bast och myrtentråd.
 
 
Fäste den uppochner i brudstativet. Plockade isär ca 5-6 rosor limmade deras kronblad omlott 50/50 runt min mittros. Var noga med att hålla ett öga på ovansidan emellanåt så att den inte blir sne eller nåt sånt.
 
 
När man är nöjd med storleken på rosen ska undersidan snyggas till. Fyller på med lim på rosens undersida innan man limmar på blad, börja utifrån och gå inåt med bladvarven för att dölja limmet (jag lyckades inget vidare med det).
 
 
Så här fin blev den på ovansidan, trost limfläckar på undersidan. Totalt använde jag ca 4-5 rosor.
 
Blommor;
  • ros - Rosa Aqua
  • fjädersparris - Asparagus plumosus
  • poppel - Eucalyptus cinerea
  • texasgräs
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0